Cercetători



„Tratează-l pe om așa cum este și așa va rămâne. Tratează-l așa cum poate fi și îl ajuți să devină ceea ce poate și ar trebui să devină."

Afirmația de mai sus este a lui Goethe și dateză încă din secolul 19. 200 de ani mai târziu, oamenii încep sa demonstreze științific concluzia la care Goethe a ajuns intuitiv, iar această știință poartă numele de Psihologie Pozitivă.

Psihologia pozitivă este ramura din psihologie care folosește înțelegerea științifică și intervenții efective pentru a oferi ajutor în obținerea unei vieți satisfăcătoare, mai degrabă decât doar să trateze probleme mentale. 

Considerăm că oamenii sunt în mod natural talentați, armonioși și dornici să fie fericiți. Bazându-ne pe concluziile științifice covârșitoare ale psihologiei pozitive, Institutul pentru Fericire oferă oamenilor o altă perspectivă.

Iată care sunt oamenii și conceptele pe care ne bazăm în desfășurarea activităților noastre:

Sonja Lyubomirsky, Profesor Doctor Universitar la Universitatea California, Riverside.

Cea mai mare parte a carierei sale de cercetare este dedicată studierii fericirii umane. De ce este important studiul fericirii, ne spune chiar ea: „pentru că mulţi oameni consideră că fericirea este un ţel dezirabil şi cu mare însemnătate, deoarece fericirea este una dintre dimensiunile cele mai importante ale experienței umane, pentru că fericirea aduce numeroase recompense pentru individ şi deoarece contribuie la o societate bună, sănatoasă şi puternică.” La baza cercetarilor Sonjei Lyubomirsky stau 3 întrebări critice: 1) Ce îi face pe oameni fericiţi?, 2) Este fericirea un lucru bun? și 3) Cum și de ce pot oamenii să învețe să ducă o viață mai fericită și mai înfloritoare?

Mihaly Csikszentmihalyi, psiholog şi cercetător

Csikszentmihalyi este cunoscut pentru teoria fluxului, care susţine că oamenii sunt fericiți atunci când aceştia sunt într-o stare de flux - un tip de motivație intrinsecă ce presupune a fi concentrat pe deplin asupra situației sau sarcinii pe care o ai de dus la bun sfârşit. El descrie fluxul ca "a fi complet implicat într-o activitate de dragul ei. Ego-ul dispare. Timpul zboară. Fiecare acțiune, mișcare și gând rezultă în mod inevitabil din cel anterior, ca şi cum ai cânta jazz. Întreaga ta ființă este implicată și tu îţi foloseşti abilitățile la maximum." Lucrările sale i-au influenţat printre alţii pe Bill Clinton şi pe Tony Blair. 

Dan Gilbert, Profesor Doctor Universitar la Universitatea Harvard

Daniel Todd Gilbert este un psiholog social cunoscut pentru cercetările sale (cu Timothy Wilson de la Universitatea din Virginia) despre prognoza afectivă, cu accent pe distorsiunile cognitive. De asemenea, el studiază percepţiile sociale şi credinţele şi este autorul bestseller-ului „În cautarea fericirii”.

 

 

Martin Seligman, Profesor Doctor Universitar la Universitatea din Pennsylvania

Martin Seligman este părintele fondator al psihologiei pozitive şi autorul cărţilor „The Optimistic Child”, „Child's Play”, „Learned Optimism”, „Authentic Happiness”, si „Flourish”. De asemenea, el a propus teoria neajutorării învăţate care explică faptul că stările depresive sunt comportamente deprinse în urma experienţelor negative repetate. Revenind însă la psihologia pozitivă, aceasta analizează trăirile umane pozitive - bucurie, optimism, mulţumire şi este complementară psihologiilor tradiţionale, concentrate pe problemă.

 

Carol Dweck, Profesor Doctor Universitar la Stanford

Carol Dweck este cercetator în domeniul  motivației, personalităţii şi dezvoltării. Predă la Stanford cursuri de Personalitate și Dezvoltare Socială şi de Motivare. Contribuția ei cheie la psihologia socială se referă la teoriile legate de inteligenţă prezentate în lucrarea „Mindset: The New Psychology of Success”. Potrivit lui Dweck, oamenii pot avea o mentalitate fixă sau de creştere. Cei cu mentalitate fixă cred că succesul lor se bazează pe abilităţile înnăscute, iar cei cu mentalitate de creştere cred că succesul lor se bazează pe muncă intensă, învățare şi instruire. Dweck susține că o persoană cu mentalitate de creștere duce o viață mai puțin stresantă și are mai mult succes decât una cu mentalitate fixă.

 

Angela Lee Duckworth, Doctor în Psihologie

La Universitatea din Pennsylvania, Angela Lee Duckworth studiază concepte intangibile, cum ar fi auto-controlul și grit pentru a determina modul în care acestea s-ar putea prezice atât succesul academic și profesional. Grit este o combinație între pasiune și perseverență, tendința de a susține interesul și de a persevera în efortul orientat spre atingerea unor scopuri pe termen lung. Concepte frecvent asociate cu grit în domeniul psihologiei includ „perseverență”, "rezistenţă", „capacitate de adaptare", „ambiție", „nevoia de realizare" și „conștiinciozitate”.

 

 

Tal Ben Shahar, Profesor Doctor Universitar la Harvard

Tal Ben-Shahar este autor şi lector la Universitatea Harvard. El a predat cel mai mare curs de Psihologie Pozitivă și al treilea ca mărime în domeniul Psihologiei Leadershipului - cu un total de peste 1.400 de studenți, iar în prezent activează la Centrul Interdisciplinar Herzliya din Israel.

 

 

 

Shawn Achor, psiholog la Harvard, antreprenor @ GoodThink INC

Shawn Achor este un cercetător, autor și speaker american, cunoscut pentru promovarea psihologiei pozitive. El este cel mai bine cunoscut pentru cercetările care arată că fericirea duce la succes si nu invers. Achor petrecut 12 ani studiind, în cadrul Universităţii Harvard, ceea ce îi face pe oameni fericiți și a fondat Institute of Positive Research și GoodThinkInc, o firma de consultanţă aplicată care lucrează cu organizațiile care doresc să creeze un loc de muncă mai pozitiv şi productiv.

 

 

Ed Diener, Profesor Doctor Universitar și profesor emerit de psihologie la Universitatea Illinois

Ed Diener este un psiholog, profesor și autor american. El este cunoscut pentru cercetările sale despre  fericire, influenţa temperamentului și a personalităţii asupra bunăstării și despre influențele culturale asupra bunăstării. Dr. Diener a lucrat cu cercetători precum Daniel Kahneman și Martin Seligman.

 
 


Barbara Fredrickson, Profesor Doctor Universitatea North Carolina

Barbara Fredrickson este psiholog social şi studiază emoţiile şi psihologia pozitivă. Cea mai mare parte a cercetării sale urmăreşte construirea teoriei emoțiilor pozitive, ce spune că acestea duc la comportamente expansive sau de explorare și că, pe termen lung, acestea se transformă în resurse semnificative cum ar fi cunoștințe și relații sociale. Ultima sa carte, aparută în 2013, este „Iubirea 2.0: Cum emoţiile noastre supreme afectează tot ceea ce simţim, gândim, facem şi devenim.

 

Viktor Frankl, Profesor Doctor in neurologie si psihiatrie

Viktor E. Frankl a fost profesor de Neurologie și Psihiatrie la Universitatea de Medicină din Viena. În timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, el a petrecut trei ani în lagărele de concentrare, inclusiv Theresienstadt, Auschwitz şi Dachau, unde a şi formulat multe din ideile sale cheie. Logoterapia, școala sa psihoterapeutică, se bazează pe credința că motivaţia cea mai puternică a fiinţelor umane este efortul de a găsi un sens în viață. Cea mai cunoscută lucrare a sa, „Omul în căutarea sensului vieţii”, se bazează pe experiențele sale în timpul Holocaustului și descrie metoda psihoterapeutică pe care a descoperit-o.


Richard Davidson, Profesor Doctor Universitar la Universitatea Wisconsin-Madison

Richard J. Davidson este un neurolog de renume și unul dintre experții mondiali în impactul practicilor contemplative, cum ar fi meditația, asupra creierului. El este fondatorul Centrului de investigare Healthy Minds în cadrul Universităţii din Wisconsin-Madison. De asemenea, el este cunoscut pentru munca sa inovatoare în studierea emoțiilor și a creierului. Prieten și confident al lui Dalai Lama, el este un foarte căutat expert și vorbitor pe plan internațional. Revista Time l-a numit unul dintre cei mai influenți oameni din lume în 2006.